Saturday 3 October 2015

Auditor 的口頭禪

容許我單刀直入, Auditor最喜歡問點解。
~~典解嘅?~~
"點解今年sales升左ge?"
"點解今年AR跌左ge?"
"點解今年借多左loan呀?"
典解嘅? 典解嘅? 典解嘅? 比十萬個為什麼還要多, 聽到自己都覺得煩。所以我通常會預備一個suggested answer, 即使Client回敬一句 "唔知喎", 至少都給自己有個下台階。
"點解今年sales升左ge?"
"係咪有咩新products 呀? 我睇個你地個Website, 好似有條新line喎 "
(其他唔答啦)
我知, 這是professional skepticism, professional judgement, 透過Enquiry 得出答案, 其實難聽點不就是煩嘛。事情發展到最後, 通常只有兩條出路。第一, Auditor跟Client討論, 共同得出一個答案, 交功課; 第二, 因為Client費事理你, Auditor 憑一己之力得出一個reasonable 的答案, 交功課。反正兩條路最後都是Auditor 自己找答案交功課, 那我們為什麼還要問點解呢?
~~有冇supporting睇下?~~
問完點解, 通常下一句都會攞supporting document。 因為問點解始終不及看到一張supporting 實體, 所以總要拿點東西回來才不會被誤當放飛機。 不論contract, agreement, voucher, invoice, bank advice, 總之是document都不會放過。
~~請問幾時會有呢?~~
這句是適用於Chur人的時候。之前在 <你眼中的審計員 - Client篇>說過, Auditor大部份的工作都是建基於Client是否合作。如果Client連TB, MA都不提供時, 我不知道可以Audit什麼。
開頭通常都是好聲好氣,"請問幾時會有呢?"
之後再Chur, "唔知幾時OK呢? 我地都要啲時間process"
臨近Deadline, send email cc 全世界, "Sorry for the rush notice but as our deadline is approaching, would you please kindly provide the following.......... at your earliest convenience? Thanks!"
老實講, 誰會喜歡被Chur? 我也不喜歡Chur 人, 尤其知道Client已經很努力幫我們準備很多很多文件,真的萬分感謝。同時希望你們也明白我們的難處。
~~****~~
除了以上總總, Auditor 的口頭禪還有粗口。Umm... 曾經有同事問我, 會否覺得自己做了Auditor後粗口說多了。為了顧及專業 / 斯文形象, 我是不會講粗口的。可是, 埋在心裡的髒話卻愈來愈多, 我對此是直認不諱。職場上每天都有很多令人氣憤、無奈、沮喪的事, 始終是入世未深的小朋友, 面對接二連三不斷考驗EQ的狀況, 一兩句衝口而出的****才能表達當刻的心情和情緒發洩。Anyway, 如果講兩句粗口可以解決事情, 我不介意放下形象的包袱。

No comments:

Post a Comment